Noen av årsmøtedeltakerne ble med på en ornitologisk ekskursjon etter møtet. Foto: Mariken Kjøhl-Røsand
Fotocredit: Mariken Kjøhl-Røsand

Fylkesårsmøte i Skien

Vestfold og Telemark MDG avholdt sitt årsmøte i Skien 4. mars.

5. mars 2023

Helle Friis Knutzen fra Midt-Telemark MDG åpnet med et minneord for Ingebjørg Nordbø, varaordfører i Midt-Telemark kommune, som gikk bort i februar etter en tids sykdom. Et tragisk tap for familie, lokalsamfunn, kommunen og partiet. (Bø blad / Telemarksavisa)

Stortingsrepresentant Rasmus Hansson innledet med en tale om hvordan det går framover tross alt – industrien har gått fra å være bremsekloss til i noen tilfeller å virkelig satse på det grønne skiftet. Norcem i Brevik og deres eiere i storkonsernet HeidelbergCement skal kutte alle CO2-utslipp fra sementproduksjonen sin innen 2030!

Varaordfører i Ås kommune Martin Løken styrte møtet. Vi gikk bl.a. igjennom årsmelding, regnskap, budsjett, årsplan og valgkampstrategi, og valgte bl.a. nytt styre og valgkomite. Anne Line Nilsson ble valgt til ny styreleder, og vi takket av forrige styreleder Mariken Kjøhl-Røsand.

Etter møtet tok en del av oss en fottur i Skien. Talsperson i Skien MDG Marco Gozzi viste oss forskjellige byutviklingsprosjekter, og en representant for Birdlife møtte oss på bakkestranda og fortalte om fuglelivet i området, og hvordan vi best kan ta vare på det.

Anne Line Nilsson ble valgt til ny styreleder i fylketslaget. Foto: Mariken-Kjøhl Røsand